Nesplněná očekávání majitelů eshupů

Tvorbě eshopů se moc nevěnuji. Přesto jsem jich už pár udělal, ale vždy jen když jsem zapomněl jací jsou jejich provozovatelé. Povětšinou si neuvědomují, že to že si nechají udělat eshop je jen 1% práce s eshopem. Dokonce vlastní administrace, správa zboží, vyřizování objednávek je troufám si tvrdit pouhých 5% práce na všem co se eshopu týče. Bohužel dost často si myslí že implementovaný a připravený eshop je vlastně vše co měli udělat. Bohužel se tak nutně z implementátora stává mentor, který provozovateli eshopu vysvětluje:

– jak by se měl eshop jmenovat a na jaké doméně by měl běžet
– že by si měl pořídit designový návrh loga i s logomanuálem.
– že by měl mít vlastní moderní šablonu. Takovou kterou nemá dalších x bambiliónů jiných eshopů.
– že by si měl nastudovat jak se dělá odkazový profil na internetu
– že by se měl naučit pracovat s google analytics a nebo piwikem
– že se musí dělat hezké produktové foto
– že práce s videokamerou na video recenzích se nedá opominout
– že bude muset vést účetnictví a při dovozu řešit případné clo a dph
– že opravdu musí umět používat skladové hospodářství v eshopu
– že uživatelská nastavení si opravdu musí dělat sám. Například definovat cenu za poštovné
– že stěžovat si implementátorovi na slabé prodeje, bez návrhu řešení, je prostě k ničemu a vytváří jen nepříjemnost v komunikaci do budoucna.
– že platit za provoz se opravdu musí včas a pul roku zpoždění s platbou za provoz eshopu je opravdu špatné

Tohle si píšu jen proto, abych příště už nikomu eshop nedělal a když, tak mu poctivě účtoval hodinovku za každou lenost provozovatele.

SHARE IT:

Leave a Reply