Proč je eletromobil lepší než auto na benzín, plyn, naftu, vodík

Hlavní výhoda proti vodíku je, že eletřina do Tesla aut je v Tesla síti dobíjecích stanic zdarma. V USA se už dá přejet z pobřeží na pobřeží a jsou jich tam stovky. V Evropě jich jsou sice jen desítky, ale staví se další a další. Prostě Tesla auta jsou opravdu revoluční >> přijedete na dobíjecí stanici >> cca 20 minut dáváte kafíčko/čajík, wc, nějaký ten mailik a pak se odcvaknete a frčíte dál. Za dobití neplatíte. 🙂
Bohužel v jiných než Tesla dobíjecích stanicích platíte. Výhoda je opravdu v tom že k výrobě elektřiny nepotřebujete nic než jen FV panely a měnič. Vlastní solární elektrárnu může obsluhovat každý. Výrobník vodíku rozhodně sami obsluhovat nebudete a taky cena nebude malá. Tesla auto můžete dobíjet už panely v ceně 100kKč. Dokonce se dá s určitou rezervou říci, že solární panely na vaší větší garáži vám vaše auto dobijí na drobné pojíždky po městě (do 50km denně .. uvažuji slunný den a 4kW získavané z cca 20ti panelů)
Sice tam je hodně ale, přesto je to o moc zajímavější alternativa než vodíkové auto.

Bohužel je to spíše varianta pro soliterní bydlení někde ve vilové čtvrti nebo na vesnici, s tím že se pracuje doma a auto se přes den dobíjí. Ráno se odvezou děti do školy/nakoupí se snídaně a odpoledne se zase pro ně jede. Běhěm dne se auto dobíjí z panelů na střeše garáže/stání. Dovolím si jednoduchý výpočet: Venkovní stání na automobil má rozměr 8x4m. Pro FV panely je použita pultová plochá střecha a jižní stěna stání. Plocha FV panelů je tedy cca 50m2. Za jeden rok se z FV panelu získá cca 100kWh. (budu úmyslně uvažovat, že i ty panely na stěně nejsou kolmé, ale jsou naklopené pod správným úhlem) Tedy panely za rok vyrobí cca 5000kWh což při spotřebě běžného Tesla auta postačí na ujetí cca 20000km ročně. Pokud započítáme různé ztráty při dobíjení, chybu výpočtu atd., tak se dá prohlásit že domácí FV elektrárna 50m2 na dobíjení umožňuje denní jízdu autem v celkové délce cca 40km.

To je opravdu revoluce! Jediné co by tomuhle mohlo konkurovat je auto na dřevoplyn, ale to je opravdu hodně hodně nepohodlné a nebezpečné svezení.

SHARE IT:

Leave a Reply